Lidé, kteří pracují tzv. na volné noze, si říkají freelanceři. Nezávislé odborníky lákají benefity jako flexibilní pracovní doba, možnost práce z domova, ale také nezávislost na konkrétním zaměstnavateli. A jistě i vidina vyššího příjmu. Pokud máte pocit, že díky svým dovednostem a schopnostem můžete naskočit na dráhu freelancera – a jediné, co vás brzdí, je nedostatek základních informací, pokračujte ve čtení.
Kdo se může stát freelancerem?
Podnikatelem na volné noze se může stát každý. Respektive každý, kdo si založí odpovídající živnost. Ale opravdu je vstup do freelancerských vod tak snadný? To záleží na mnoha aspektech.
Do podnikání se můžete vrhnout zhurta, tedy na plný úvazek. „Dělat na sebe“ se dá prakticky v každém oboru. Co však může nějakou dobu (a pozor – někdy i celé roky) trvat, je vybudování klientely. Proto spousta freelancerů začíná pozvolna – při zaměstnání. Tato cesta je finančně bezpečnější, avšak časově náročnější (podniká se po pracovní době, tzn. v době osobního volna).
Bez čeho se moderní freelancer neobejde?
Člověk, který svou práci odvádí v patřičné kvalitě, nemá s uplatněním na trhu problém. Zřejmě však tušíte, že kromě kvalifikace budete potřebovat i další věci. Práce se sice za určitých okolností prodá i „sama“, tedy na základě referencí, ale abyste jich získali dostatek, budete muset zvolit správnou marketingovou strategii.
Opěrným bodem každého podnikání je vždy pečlivě vypracovaný podnikatelský plán. Důležitě jsou však také procesní nástroje. V oblasti podpory prodeje jde především o webové stránky, profily na sociálních sítích, ale také CRM, které může posloužit i jako software pro vedení projektů.
A je to právě zmíněný CRM software, který může významně urychlit tvorbu kvalitního klientského portfolia a současně být nápomocen při tvorbě přesně cílených marketingových kampaní. Vyzkoušejte třeba nejlepší CRM v Outlooku – český eWay-CRM. V základní verzi je zcela zdarma a „plnou“ verzi si lze bezplatně vyzkoušet až na 30 dní.