![](https://finance-info.cz/wp-content/uploads/2023/04/Obrazek4.jpg)
Call centrum by mohla spousta lidí považovat za spíše zastaralý způsob komunikace. Možná vás ale překvapí, jak i v dnešním světě online marketingu dokáže call centrum jako takové fungovat. Oproti dalším druhům je rozhodně tou nejlepší možností, jak kontaktovat nové klienty a držet se blízko současných. Jenže nákladnost vlastního call centra může být problémem. problémem, který ale nemusíte rozhodně řešit v případě, kdy se naopak vaše call centrum bude odehrávat jako externí služba.
Jak funguje externí call centrum?
Dá se říci, že se tady bavíme o určitém způsobu pronájmu. Bez nadsázky vše funguje tak, že vaše společnost nebo vaše osoba si objedná konkrétní počet operátorů v konkrétních časech. Na základě toho jsou tak operátoři připraveni a mohou plnit vaše požadavky. Síla jejich využití je zásadně na vás a externí call centrum tam můžete využívat stejně aktivně, jako byste jinak využívali i vlastního call centra. Časová kapacita, kterou si objednáte, je zkrátka opravdu vaším pronajatým „oknem“ ke komunikaci.
Jednoduché plnění vašeho harmonogramu
Call centra velké společnosti využívají hlavně z toho důvodu, že je při větším množství klientů víceméně nereálné být neustále k dispozici pro každého dvacet čtyři hodin denně a sedm dní v týdnu. Takové problémy jako je pak sjednávání schůzek a kontakt s klienty jsou nerealizovatelné. Naopak externí call centrum může vše podobné zařídit za vás. Jediné, co vás tak čeká jsou jen nasmlouvané schůzky, jejichž termíny už nemusíte v žádném případě sami řešit a kontrolovat.
Klientů není nikdy dost
Každá společnost, která se spokojí se současným počtem klientů, je víceméně odsouzena k zániku. Proto by akvizice nových klientů měla být neutuchající touha každé firmy. Mimo toho, že více klientů znamená více práce a jistot je tady rizikem také to, že současní klienti nemusí být současnými na pořád. Proto by společnost stále měla počítat s alespoň minimálním pravidelným odlivem zákazníků. Ten by přitom měla aktivně vyrovnávat tím, že naopak bude stále dohledávat nové a nové klienty pro vyplnění ztrát.